72% anser att upplevelsen på nätet är lika viktig som produkten

Teknik har gett företag flexibiliteten att kunna byta riktning snabbt, anpassa sig efter förutsättningar på marknaden i takt med att de sker, och hålla sina kunder nöjda.
Den här undersökningen beställdes av Adyen och genomfördes av Opinium Research LLP mellan 1–15 juli 2020 där 25 157 konsumenter deltog.
Några highlights
71% procent kommer inte att återvända om de har en dålig upplevelse
73% procent förväntar sig att företag ska fortsätta visa den flexibilitet som de har visat under pandemin.
52% procent av konsumenter säger att planlösningen i en butik är viktig.
71% procent säger att de inte kommer att handla hos handlare där de har haft en dålig shoppingupplevelse antingen i butik eller online
En dålig köpupplevelse online gör att företag förlorar affärer. En majoritet av globala konsumenter anser att en smidig upplevelse är lika viktig som produktens kvalitet. Allt från krångliga betalupplevelser med många steg i en checkout till att erbjuda för många och irrelevanta betalmedel, eller långsamma autentiseringsprocesser kommer leda till problem för handlare i det långa loppet.